Як їздити взимку на автомобілі, поради майстра спорту

Як правильно їздити взимку на автомобілі, поради майстра спорту

Зима в розпалі:

  • снігопади;
  • відлиги;
  • ожеледь;
  • погана видимість.

Але багато хто з нас все ж залишаютєся за кермом. Що ж потрібно знати і яких правил дотримуватися взимку, особливо коли погода змінюється різко і непередбачувано? Може, ще не пізно щось підкоригувати, на щось звернути увагу. Наші поради засновані на рекомендаціях інструктора Школи екстремального водіння, майстра спорту з автогонок Андрія Погоцкого.

1. Щоб мати запас по часу і дистанції, що не ліхачьте, вибирайте той режим і швидкість руху, при яких ви відчуваєте себе впевнено і без праці справляєтеся з управлінням.

2. Виїжджаючи вранці на дорогу, спробуйте пару раз різко загальмувати, короткочасно натискаючи на гальмо і швидко його відпускаючи.

Цей експеримент потрібен для того, щоб відчути різницю в поведінці машини на слизькому покритті і на сухому асфальті. Природно, перевіряючи дорогу, потрібно дивитися, щоб нікого не було на близькій дистанції, особливо ззаду, - інакше такий експеримент може привести до дуже небажаних наслідків. Чому так важливо саме короткочасне натискання? Все дуже просто: швидко відпустивши гальмо, ми повертаємо автомобілю керованість. Варто перетримати педаль гальма, і машину може занести. Чим це закінчується, ви і самі знаєте. І в подальшому, якщо щось відбувається з дорогою або змінюється погода, обов'язково потрібно вибирати момент, щоб спробувати, як машина гальмує.

3. Гальмувати на слизькій дорозі слід, як і при випробуваннях, багаторазовими, але короткими натисканнями на гальмо: переривчасте гальмування знову-таки не дозволить машині піти в занесення.

4. Які ще нюанси приховані в такому, здавалося б, нехитрому справі?

Слід знати, що на слизькій дорозі машини з переднім і заднім приводом гальмують по-різному.

На машинах з заднім приводом слід гальмувати на включеній передачі: відпустивши газ, натискати на гальмо і тільки потім - на зчеплення. У разі переднього приводу ситуація зворотна: треба натискати спочатку зчеплення, а потім вже гальмо. І все-таки знання всіх цих особливостей ще не гарантує успішного керування автомобілем на слизькій дорозі. Відчуття "слухняності" машини і обґрунтована впевненість у своїх навичках приходять тільки з досвідом. І купувати його бажано не в аварійних ситуаціях.

5. На заваді для водіння взимку може виявитися одяг: низ шуби або пальто, довгі шарфи, головні убори, що зменшують огляд. Підберіть для себе що-небудь зручне. Є навіть водії, які прогрівають машину, а перед тим, як вирушити в дорогу, знімають верхній одяг.

6. Те ж стосується і взуття. Зимове взуття, особливо дамське, часто відверто незручне для водіння. Якщо ви багато водите, намагайтеся купувати взуття, в якму вам буде комфортно за кермом. А в далеку поїздку можна взяти щось змінне.

7. Якщо погода стає загрозливою: багато снігу, завали на дорозі, сильний вітер або йде дощ при температурі нуль градусів - варто взагалі утриматися від поїздок. Не піддавайте себе непотрібному ризику.

8. Сідаючи за кермо взимку, слід враховувати ще один важливий фактор - раннє настання сутінків.

А в темряві ми набагато гірше визначаємо відстань до різних об'єктів, та й взагалі можемо не помітити багато: інший автомобіль, пішохода, загородження або дефекти дороги. До речі, пішоходи представляють особливу небезпеку. Розрізнити людини на дорозі в темряві вдається за 30-40 метрів. І якщо ваш автомобіль рухається зі швидкістю всього 60 кілометрів на годину, яку він пройде за 1-2 секунди.

Зреагувати і загальмувати за такий короткий час буде дуже важко - тим більше на слизькій дорозі. Взимку кількість дорожніх пригод за участю пішоходів різко зростає. Думаю, що в процентному відношенні кількість жінок, що потрапляють в подібні ситуації (причому з обох сторін), значно менше, ніж чоловіків. Але, тим не менше, краще зайвий раз підтвердити свою акуратність і уважність. Особливо пильними слід бути на заміських дорогах, де відсутнє освітлення і вкрай важко передбачити дії пішоходів, які, як правило, впевнені в тому, що автомобільні фари їх добре висвітлюють. Цю оману широко поширене серед тих, хто сам ніколи не сидів за кермом. Але ми-то з вами знаємо, як буває насправді, тому будемо уважними і обережними!